2012. október 5., péntek

Mától külön utakon

Itt az idő. Nem könnyű a búcsú, de úgy tűnik ez a logikus lépés. Majdnem 100000 kilóméter után elválnak útjaink a kis Peugeot-val.

Amikor ideértünk tűnt fel, hogy kicsit ragad a kuplung pedálja. Aztán ahogy néha járkáltunk itt, egyre szarabb lett a helyzet. Most hogy megjött a lóvé az egyetemtől, kerestem egy szervizt, és ma elvittem a kocsit, hogy nézzenek rá. Dél körül hívott a fickó, hogy a kuplungom elszállt, ki kell cserélni az egészet (és még mást is), a javítás nem kevesebb mint 560 eurót kóstál. Visszabattyogtam a szervizbe, hogy beszéljek az ürgével, ugyanis a tököm tele van már azzal, hogy másfél éve két havonta tönkre megy benne valami, és hogy lehet hogy meg se csináltatnám. Mondta, hogy ha gondolom valamennyit fizet érte, és akkor le van tudva a dolog. Megbeszéltük, hogy átgondolom a dolgot, és majd hétfőn visszamegyek, hogy közöljem hogyan tovább.

Abban egészen biztos vagyok, hogy nem tartom meg az autót. Elveszett a bizalmam benne (pedig meg kell hagyni, hogy nem könnyen), és 1500 kilóméternek nem mennék már rendszeresen neki vele. Volt már, hogy Dóriékhoz menet otthagyott az úton és csak azért tudtuk olcsón és gyorsan megúszni a bulit, mert pont egy város mellett voltunk, és Dóri még menet közben kiderítette, hogy hol van szerviz. Ahol meg véletlen pont volt alkatrészük. Szóval ilyet nem kéne játszani idegen országban, szóval a rendszeres utazás vele kilőve.

A dilemma még abban van, hogy hazavigyük-e és ott értékesítsük, vagy inkább itt passzoljuk le a szerelőnek. Még nem világos, hogy melyik éri meg jobban, mert nem tudom, hogy miként tudom kivonni a kocsit a forgalomból otthon.
Ha otthon adnám el, a költségek:
- Meg kellene csináltatni most
- Haza kéne vinni (és bízni benne, hogy hazaérünk vele)
- Vissza kellene repülni
Ezen kívül bizonytalan, hogy el tudom-e adni.
Ha itt adnám el a faszinak:
- Ki kell vonatnom a forgalomból, amiről fogalmam sincs, hogy miként és mennyiért lehet
- Az árból amit "kapok érte" ugyanúgy lejön a javítás díja meg az itteni regisztráció, viszont fixen megveszi (amúgy csak pár száz eurót adna érte, nem robbantanék bankot)

Szóval most az a kérdés, hogy melyik éri meg jobban időben, vesződségben, kockázatban, kivitelezhetőségben?

Várom a javaslatokat!

2 megjegyzés:

  1. Itt meg tudod nézni, hogy itthon nagyjából mennyit lehetne érte kapni:

    http://www.hasznaltauto.hu

    A szervíz alkatrésznek venné meg (forgalomból végleges kivonás), vagy eladásra (tulajdonjog átírás)?

    Szerintem egyik sem lesz egyszerű...
    http://www.autoakademia.hu/sitemenu/auto-forgalombol-kivonasa

    VálaszTörlés
  2. Én biztos ott passzolnám el, szerintem - a tapasztalat is azt mutatja - ha nekivágsz az útnak, lehet, hogy több százezres javítási költség bánná. Ebben az évben ráköltöttünk vagy kétszázezret. Szerintem eladni sem lehetne itthon, a Bora is azért lett inkább a Zoliéké, mert alig adtak volna érte valamit. Próbáld körüljárni, melyik az olcsóbb megoldás és hagyd a fenébe.
    Venni viszont kint volna érdemes. Majd megoldjuk! Egy-két repülőutat meg kibírtok, olcsóbb is meg gyorsabb is.
    Nagyon logikus Zoli felvetése, de ha megveszik, ne indulj vissza vele télvíz idején!

    VálaszTörlés